tisdag 20 oktober 2009

Mitt rum / My room

Efter ca 1 vecka satte vi igang och började bygga pa mitt rum! Yay...
Aterigen far jag tacka den stackars hästen för att ha släpat upp allt till rummet a mina vägnar. Jag, Marvin och Jas Yunier hjälpte dock till att bära var sin 2 meters bräda ocksa. Mina ben var som spagethi när vi väl kom upp! Gisses...
-----------------
We started building my room after about 1 week. Finaly! I have to thank that poor horse once again for dragging all the things up that steep hill. Althoug I, Marvin and Jas Yunier took one board each. My legs were like spagethi when we finaly arrived!

Här haller Marvin pa att dela en av stenarna, för att den ska passa / Marvin is splitting a rock to make it fit in to the wall


Och här gör jag mig megainsats och haller brädorna pa plats medans Marvin fyller pa med cement. Dock skall papekas att jag även var med och hämtade sanden (som hästen släpa hem) dagen innan. Även detta i en ganska brant terräng. Sa som livet är när man bor i Corozo! =) / And now some help from the Swedish girl =)


I förgrunden syns här brädorna och i bakgrunden har första väggen kommit pa plats! / In the fourground you can see the boards and in the background is one of the walls finalized


Och yes, pappa Marvin va den som slet mest med att bygga rummet ;)
Här i Nica är det inte lika noga med att det ska vara tätt, da vi inte lider av nan vinterkyla här. Men blaser gör det... / Dad Marvin made 99% of the work. Sinces it´s pretty warm here, we don´t have to isolate the walls. But it´s pretty windy up here.


Och nu är alla brädor pa plats. Sen blev det även ett litet fönster precis där Marvin sitter. Men här provsatt vi bara inne i rummet lite. Litet och mysigt. Som att bo i en koja faktiskt, med jordstampat golv. Stort tack Marvin för ett bra jobb! / And now are all boards mounted. Marvin made a window (just were he sits now) the day after, so I had some more light in my room. But I do have a light bulb! Big thanks Marvin! Great work!


Smapojkarna ville ocksa vara med. Winston (9) och Emmanuel (2) gillade ocksa det nya rummet! / The boys like the room as well!


Säng och myggnät pa plats! Sen jag satt upp myggnätet har jag kunnat slappna av och sova mycket bättre. Behöver inte tänka pa alla otäcka sma kryp som letar sig upp och in under täcket i sängen. / My bed and mosquitonet mounted and ready to use! Since I´ve started using my mosquitonet I´ve had sleept a bit better!


Även lite kläder och andra förnödenheter. Ska försöka snickra ihop en hylla snart. Bara vi kan fa fram lite material. / And here are some other stuff. I´m going to get a shelf here as soon as I can find material for it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar