tisdag 27 oktober 2009

Tillbaka till Corozo / Back to Corozo

Idag är det dags att aka tillbaka till verkligheten i Corozo igen. Känns faktiskt ganska bra. Det är bade svalare, lugnare och säkrare i Corozo. Man har en vardag där.

August besökte Granada i helgen och jag akte tillbaka till Los Peñitas och hade en riktig slapphelg vid stranden. Badade lite i havet, festade lite med nagra som jag lärt känna där och tog det allmänt lugnt. Man blir sa himla slö i värmen + att min mage strejkade lite i helgen.

Men nu är man tillbaka pa banan igen och packar väskan för fullt. Det blir ett fullt lass att släpa upp för berget (ca 20kg). Om jag har tur kanske jag kan bli uppmött av min familj + häst ;)

Lördag den 6 november ska jag, August, Isabell och Kristofer mötas upp i Teustepe för att skicka ut lite mail om informationsarbetet hemma i Sverige sen. Da ska jag försöka uppdatera bloggen igen.

Den 2 december ska vi tillbaka hit till kontoret i Managua. Eventuellt kommer vi resa till Costa Rica veckan innan eller efter för att förnya vara VISA (det gäller bara i 3 manader i taget). Sen kommer Erik och Karin fran VFSN (organisationen vi aker via) hit för att ha en mittutvärdering med oss i december. Inte spikat datum ännu.

Sa nu dröjer det ett tag innan jag kan skriva här igen! Ni far ha det sa bra sa länge, sa lovar jag att försöka aterkomma med lite fler spännande äventyr!

Hasta la vista amigos!

----------------
Today we´ll return to Corozo and to our families. I´ve spent the weekend i Los Peñitas, just taking it easy, relaxing and party with some Nicaraguan friends there =)

I´m looking forward to return to Corozo now. It´s a bit cooler, calmer and safer there. I won´t be able to write anything here on my blog for about 2 weeks now.

August, Isabell, Kristofer and I will go to Teustepe the 6 of October. I might be able to write something then. If not, I´ll be back here in Managua the 2 of December.

I hope I´ll have more adventures to write about the next time!

Take care and have fun! Hasta la vista amigos!

2 kommentarer:

  1. Löve yaa!! Ta hand om dig!
    Kram Cristina

    SvaraRadera
  2. Ta hand om dig nu! Väntar spänt tills nästa gång du bloggar! :-) Kram

    SvaraRadera