torsdag 12 november 2009

Magproblem...

Jahopp, nu sitter jag har i San Jose igen. Har varit riktigt dalig i magen i 2 dagar nu och det var forst idag som jag kande att jag hade lite energi och ork for att ta mig hit. Vi bor ju en bit ifran vagen dar bussen gar sa det gar at lite energi och ork for att ens ta sig dit.

Men jag var, enligt min mamma, tvungen att vara vid Center de Salud kl 8.00 pa morgonen och det gar ingen buss forens kl 9. Sa de fick bli att ga hela vagen hit helt enkelt... Och stigen hit ar inte direkt plan och lattframkomlig. Det ar snarare en ganska avancerad trecking tur men regala backar och snirkliga stigar. Det tog mig och August 1,5 timme att ga hit i morse, i stark morgonsol. Var helt slut nar vi kom fram, for jag har i princip bara legat i sangen i 2 dagar, sovit och inte kunnat ata nagot. Sa energidepan ar nog nere pa noll.

Men det ar ju ingen ide att klaga och gnalla, det ar ju sa det ar har. Man masta ga for egen maskin, oavsett om man ar frisk eller sjuk. Och som August brukar sagar: "Det blir ju en bra historia i alla fall..."

Min mamma beratta att hon fodde sina 2 forsta barn hemma i huset, men den yngsta foddes pa BB for han kom 1 manad for tidigt. Men idag forsoker dom flesta ta sig in till sjukhusen, eftersom det kan bli ganska stora komplikationer och dodligheten ar ganska hog.

Det ar verkligen en helt annan varld nar det kommer till sant...

Men nu, efter nastan 2 timmars vantetid pa Center de Salud, har jag fatt massa tabletter och pulver att blanda ut med vatten. Ska koka vattnet innan jag dricker det (eller lagga en flaska med vatten pa taket i solen i 2-3 dagar) sa ska det vara fritt fran bakterier. Det kostar ingenting att besoka Center de Salud eller fa medicin dar. Tror det ar staten som gar in och betalar sant. Det ar ju riktigt bra!

Hoppas bara att dom har tabletterna hjalper sa jag kan fa ett slut pa den har historien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar