måndag 16 november 2009

Tjurridning i San Diego

Igar avslutades den 4 dagar langa tjurridningsfesten i San Diego, en grannby till Potrerito.

August akte dit redan i fredags, medans jag avvaktade en dag till. För att se att medicinerna fungerade och att magen lugna ner sig innan jag vagade bege mig dit. Tog en buss tidigt i lördags och blev uppmött av dom andra där.

Eftersom hela den här machokulturen trissas igang ännu mer utav tjurridningen och drickandet blev vi avradda fran att vara pa festen när det blivit mörkt. Da det med största sannolikhet blir slagsmal och elände... Sa vi gick hem till Isabells hus vid 17 tiden, för kl 18.00 dras rullgardinen ner över Nicaragua.

Vi dansade dock lite pa dagen och som vit, blaögd västerlänning far man inte ens 1 sek i lugn och ro. Vid flera tillfällen hade jag 2-3 karlar som slet mig i armarna och ville dansa med mig. Jag var fortfarande ganska trött och sliten efter parasithistorian sa jag orkade inte dansa sa mycket. Plus att jag fortfarande inte är helt bekväm med all uppmärksamhet och alla som stirrar pa en. Men dom är rätt envisa och tjatar fruktansvärt mycket... men dom gav upp tillslut, när dom insag att jag faktiskt dissa alla! haha...

Men överlag är folk väldigt trevliga, öppna och nyfikna här. Brukar smaprata med folk pa bussen och nu börjar folk känna igen en och hälsar glatt och vinkar. Riktigt kul!

Tjurridningen var för övrigt otroligt hemsk att se pa! 12 män pa hästar och 5-10 till fots som släpa in stressade tjurar pa arenan, där dom spände fast dom runt en pale. De använde även el-pistol för att tvinga fram dom. Flera ganger trilla tjurarna bara ihop av stress och brist pa luft... sen spände dom fast rep runt mage och pung och tillslut hoppa en kille med hjälm upp pa dem och de släppte loss dem. Jag fick bara lust att köpa mig en el-pistol och ge igen pa dem! Precis som i filmen "män som hatar kvinnor"... Men det är än sa länge bara en tanke ;)

Här är en liten "vimelbild" fran festen... blir värsta uppstandelsen när man tar fram kameran, sa det blev bara ett ganska daligt kort =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar