onsdag 16 december 2009

Vad är det som händer nu då?

Vi har nu haft lite olika möten med Asofenix under tisdag och onsdag, för att gå igenom det vi gjort hitills och vad vi skall göra framöver. Som det ser ut så kommer vi ha ganska mycket mer att göra framöver än vad vi haft hitills. Dels skall vi tillbaka till byarna och göra klart undersökningsarbetet, prova våra sol-ugnar, börja ha lite lektioner med barnen i skolan samt försöka hjälpa familjerna i byn och kommiten att organisera sig bättre. August och jag kommer få hjälp av en Nicaraguansk tjej som jobbar med just detta och hjälper Asofenix.

I morgon torsdag bär det av ut till byarna igen, men bara för en natt eller två. Till helgen skall vi åka iväg till en annan by som heter Roblar. Där ska vi få vara med och avsluta ett annat energi projekt. Folket i den byn ska få el indraget till sina hus innan julafton. Skall bli jättekul att få vara med och hjälpa till med detta!

Asofenix är den lokala organisationen här i Nicaragua som vi jobbar i/med.

Sen är det ju julafton nästa torsdag! Helt otroligt... Jag skall fira jul med min nica-familj i Corozo. Vet inte riktigt vad jag skall förvänta mig, men jag har köpt lite julklappar till dem i alla fall och en hängmatta till mig själv! Tur att Erik tog med sig en burk ekologisk senapssill till mig! Mumma!

Nyår vet jag inte vart jag skall fira ännu... Men det blir på annat håll i alla fall. Sen kommer ju lillasyster Anna på besök i januari! Ska bli jättekul!!!

1 kommentar:

  1. Jaaaahhhhhhh!! Skall bli så kul!! Har preparerat mig med vacciner så jag nästan e prickig nu. haha.... få se om jag kommer fram till dig aliveeee....
    hoppas allt är bra! kramar//lillsyrran

    SvaraRadera