tisdag 23 mars 2010

Playa Pochomil 20-21/3

I lördags kom jag äntligen iväg till stranden igen, om än lite sent på eftermiddagen. Men det var för att jag inväntade Katelyn och Emelie (de andra praktikanterna på Aso fenix). Vi hittade ett billigt hotell nära stranden, checkade in och tog en eftermiddagspromenad på stranden + ett dopp i havet. Härligt!

Till vänster Emelie och till höger Katelyn. Stranden var väldigt övergiven vid 17 tiden, så vi hade den nästan helt för oss själva!

Beautiful sunset!


På söndagsmorgonen var det full fart på stranden igen. De hyr ut hästar, fyrhjulingar, motorcyklar och kör bilar på stranden. Så det är inget jättelugnt ställe... :/

Precis parallelt med stranden ligger massa restauranger och restaurangpersonalen nästan slåss om sina gäster.

Det var för visso väldigt skönt att komma iväg till stranden, som var över förväntan samt jättetrevligt med Katelyns och Emelies sällskap. MEN, vi som tre ensamma, vita tjejer i bikini (alla nicaraguaner badar i t-shirt o shorts) fick knappt vara ifred alls. Det sprang massa försäljare och tjatade på oss hela tiden, killar som bara ville titta och ta i hand och till och med ett gäng som ställde sig och videofilmade oss!!! grrr även om jag har varit här ett bra tag nu, så blir jag fortfarande lika uppretad och förbannad när det händer!

Men alla mina sönderkliade insektsbett har läkt mycket snabbare nu efter saltbadet + att jag hann skaffa mig en riktigt röd solbränna på magen! haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar